SEO & Marketing

Online marketing či také internetový marketing je soubor aktivit, který používá internetové prostředí k propagaci a prodeji výrobků či služeb.

Cílem naší firmy je učinit marketingové nástroje přístupné všem, tedy i malým či začínajícím podnikatelům, kteří si jinak nemohou dovolit platit vysoké částky za svou propagaci a viditelnost na internetu.

V naší firmě se specializujeme na marketing ve vyhledávačích Google a Seznam, tzv. Search Engine Marketing - SEM. Tuto formu marketingu obecně považujeme za nejúčinnější.

3 hlavní výhody SEM

  • Hlavní výhodou SEM je, že oslovujete potenciální zákazníky, kteří sami již vaše produkty či služby hledají. Nemusíte je přesvědčovat, stačí jim nabídnout, co poptávají.
  • Na Googlu či Seznamu vyhledává vaše produkty, výrobky či služby drtivá většina uživatelů.
  • SEM je přesně cílený a měřitelný s důrazem na návratnost investice.

2 základní oblasti SEM

  • Optimalizace pro vyhledávače - SEO
  • Placená reklama ve vyhledávačích - PPC

Velmi zjednodušeně řečeno, vypadá stránka s výsledky vyhledávání (SERP) na Googlu či Seznamu takto:

  • Placené pozice ve vyhledávačích - PPC
  • 10 přirozených (organických) neplacených výsledků vyhledávání - SEO
  • Opět placené pozice ve vyhledávačích- PPC

SEO cílí na získání co nejlepších přirozených neplacených pozic ve výsledcích vyhledávání. Reklamní PPC inzeráty se pak umisťují na placených pozicích.

Optimalizace pro vyhledávače - SEO

SEO (Search Engine Optimization) zahrnuje úpravy struktury a obsahu webových stránek a další aktivity tak, aby se dané stránky co nejlépe umisťovaly v přirozených (neplacených) výsledcích vyhledávání.

Naši klienti Bez starostí mají základní SEO zdarma v rámci svého tarifu.

Bližší informace k SEO.

Výhody SEO

  • Návštěvníky z vyhledávačů máte zadarmo, nemusíte platit za proklik na váš web.
  • Zpravidla dlouhodobý a setrvačný efekt.
  • Někteří lidí více věří přirozeným než placeným výsledkům vyhledávání.

Nevýhody SEO

  • SEO je dlouhodobý proces, může trvat týdny až měsíce než se začnete lépe umisťovat.
  • Vybudované pozice nelze nijak zaručit, může z nejrůznějších důvodů dojít k jejich propadu.
  • Přes veškeré úsilí se Vám nemusí nikdy povést dobře se umisťovat na vysoce konkurenční fráze.

Placená reklama ve vyhledávačích - PPC

Zahrnuje umístění vytvořených reklamních inzerátů do části pro placené výsledy ve vyhledávání s cílem prokliku na vaše stránky. Neplatí se za samotné zobrazení inzeráty, ale pouze pokud někdo na váš inzerát klikne - PPC znamená Pay Per Click.

Všichni naší klienti mají vytvoření a vedení reklamních kampaní za výhodnou cenu.

Bližší informace k reklamním kampaním.

Výhody PPC

  • Okamžitý efekt - reklamy se začnou zobrazovat ihned po vyvoření a spuštění kampaně.
  • Výkon kampaně můžete dobře měřit a vyhodnocovat v závislosti na stanovených cílech. Víte, kolik jste utratili a kolik vám to přineslo.
  • Platíte pouze pokud někdo klikne na váš inzerát, samotné zobrazení je zdarma.

Nevýhody PPC

  • Pokud kampaň vypnete, nebo vám dojdou prostředky, vzápětí zmizíte z výsledů vyhledávání, kampaň nemá žádný dojezd a ihned vám přestane přivádět další potencionální zákazníky.
  • Může se z vaší strany jednat o líné a krátkozraké řešení, místo toho, abyste vybudovali silný web a měli kvalitní blog. Můžete pak zjistit, že konkurence, která toto dělá, vás předběhla.
  • Pokud nezvolíte vhodnou strategii, může vás špatně nastavená kampaň stát mnoho prostředků bez většího užitku.

Obecně je vhodné kombinovat oba přístupy, jak SEO, tak PPC kampaně.

Měření - Webová analytika

Již tu několikrát padla řeč o měření. Jednoznačně platí neměříte, nevíte. Za pomocí analytických nástrojů můžete měřit spoustu věcí a mnoho se o svém webu dozvědět: Kolik máte návštěv měsíčně, kolik je to jedinečných uživatelů, jaké vaše stránky navštěvují nejčastěji, jak dlouho se tam zdrží, zda dočtou článek až nakonec, kolik jich odeslalo kontaktní formulář, kolik kliklo na váš email či telefon, kolik si jich stáhlo váš dokument, na jaká klíčová slova jste nejčastěji dohledatelní, zda se vaše stránky načítají dostatečně rychle, jestli se korektně zobrazují na mobilech. Takto jste schopni měřit, jak přirozenou návštěvnost, tak návštěvnost z reklamy.

Bližší informace k měření a webové analytice.

Firemní katalogy

Další způsob, jak být viditelný na internetu, jsou registrace do firemních katalogů. Dlužno říci, že katalogy jako takové jsou téměř mrtvé, nepřinesou vám poptávky ani nevylepší vaše SEO (zpětné odkazy). Nemluvě o agresivní marketingové politice některých z nich.

Dva katalogy naopak význam mají a oba patří vyhledávačům. Jsou to Google Firmy a Firmy.cz od Seznamu.

Bližší informace k registraci do obou těchto katalogů.